Reklamační řád
Reklamační řád
společnosti JON.CZ s.r.o., IČO: 279 18 076, se sídlem Radlická 3301/68, Smíchov, 150 00 Praha 5, zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 126428 (dále jen „prodávající“), pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.networex.cz.
- Úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád je nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi kupujícím a prodávajícím.
- Reklamační řád upravuje postup při uplatnění práv z vadného plnění (dále jen "reklamace").
- Odpovědnost kupujícího
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc nemá při převzetí vady
- Věc má vady zejména, pokud
- nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle užívá,
- neodpovídá jakostí nebo provedením smluveného vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku předlohy,
- není v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- nebo nevyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, pokud prodávající neprokáže opak
- Nemožnost uplatnit reklamaci
- Kupující nemůže věc reklamovat, pokud
- u věci prodávané za nižší cenu vytýká vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána,
- vytýká pouze opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
- to vyplývá z povahy věci,
- vytýká u použité věci vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím,
- vytýká vadu, kterou sám způsobil,
- nebo vytýká vadu, o které před převzetím věci věděl.
- Kupující nemůže věc reklamovat, pokud
- Práva kupujícího
- Má-li věc vady, může kupující žádat opravu věci. Není-li možné vadu odstranit bez zbytečného odkladu opravou, může kupující mimo opravy žádat dodání nové věci bez vad, případně výměnou součásti věci, týká-li se vada pouze této součásti. Není-li možné vadu odstranit opravou nebo výměnou, má kupující právo odstoupit od smlouvy.
- Místo výše uvedeného může kupující žádat přiměřenou slevu
- V případě reklamace věci, jež byla zakoupena jako použitá nebo za nižší cenu (kvůli vadě), nemá kupující právo na výměnu věci.
- Pokud kupující reklamuje věc pro stejnou vadu, kterou již v minulosti dvakrát úspěšně reklamoval, nebo pokud se na věci současně vyskytují 3 vady, přičemž tato vada brání v užívání věci, má prodávající právo od smlouvy odstoupit.
- Prodávající vystaví kupujícímu na jeho žádost písemné potvrzení o rozsahu a trvání jeho práv (dále jen "záruční list").
- Ustanovení čl. 4 odst. 1 až 5 reklamačního řádu se nepoužijí na práva a povinnosti založené kupní smlouvou uzavřenou mezi prodávajícím a kupujícím, který ji uzavřel v rámci své obchodní činnosti (dále jen "kupující - podnikatel"). Kupujícímu v takovém případě náleží práva stanovená v § 1914-1925 a § 2099-2112 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
- Délka doby pro uplatnění reklamace
- Kupující má právo uplatnit reklamaci na vady, které se u věci vyskytnou v době 2 let (6 měsíců v případě použité věci, nebude-li uvedena jiná záruční doba) od jejího převzetí
- Po vyřízení reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje délka doby pro uplatnění reklamace o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dně, kdy byl kupující o vyřízení informován.
- Smluvní záruka za jakost
- Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze věc použít, může kupující uplatnit reklamaci rovněž v této době.
- Podmínky smluvní záruky za jakost mohou být upraveny odlišně od podmínek upravených v tomto reklamačním řádu.
- Uplatnění reklamace
- Kupující může uplatnit reklamaci na adrese Na Pobřeží 108, Kolín 280 02. Pro uplatnění reklamace může kupující využít reklamační formulář umístěný na webových stránkách prodávajícího.
- Při uplatnění reklamace má kupující povinnost prokázat existenci závazku mezi ním a prodávajícím (např. předložením kupního dokladu, záručního listu), označit vytýkanou vadu a dále sdělit, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje v souladu s čl. 4 reklamačního řádu.
- Po uplatnění reklamace vystaví prodávající kupujícímu, který je spotřebitelem ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve spojení s § 419 občanského zákoníku (dále jen „spotřebitel“), potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje (dále jen „reklamační protokol“).
- Vyřizování reklamace
- Kupující má povinnost poskytnout prodávajícímu při vyřizování reklamace součinnost, zejména předat věc prodávajícímu k posouzení oprávněnosti reklamace, eventuálně umožnit prohlídku věci, s níž je obtížné manipulovat.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě 30 dní od jejího uplatnění. Není-li kupující spotřebitelem, činí tato lhůta 2 měsíce. V uvedených lhůtách musí být kupující rovněž o vyřízení reklamace informován.
- Prodávající a kupující se mohou domluvit na prodloužení uvedených lhůt. Taková to dohoda musí být uzavřena v písemné formě na samostatné listině, přičemž se má za to, že písemná forma je zachována, jsou-li užity elektronické nebo jiné technické prostředky, jež umožňují zachycení obsahu dohody.
- Uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se v případě kupních smluv uzavřených se spotřebitelem považuje za podstatné porušení smlouvy.
- Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má kupující právo žádat náhradu nákladů, které musel účelně vynaložit v souvislosti s uplatněním reklamace (např. poštovné).
- Po vyřízení reklamace prodávající opět vystaví spotřebiteli reklamační protokol doplněný o datum a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Závěrečná ustanovení
- Kupující má povinnost seznámit se s reklamačním řádem ještě před uzavřením kupní smlouvy. Prodávající se zavazuje, že reklamační řád zpřístupní kupujícímu ještě před uzavřením kupní smlouvy.
- Práva a povinnosti tímto reklamačním řádem neupravené se řídí kupní smlouvou a jejími součástmi a dále obecnými právními předpisy.
- Reklamační řád je taktéž dostupný na webových stránkách prodávajícího.